Sunday, February 26, 2012

Peynirli-Maydonozlu Nokul


Pek çok yörede haşhaşlı ve/veya tahinli yapıyorlar nokulu, ben sadece annemin memleketi Isparta’ya özgü sanırdım, Ye#9: Yöresel Yemekler etkinliğinde bir baktım değilmiş, birçok yörede de yapılıyormuş, adına “nokul” yerine “lokum” da denilebiliyor… Sevgili Devletşah’ın sitesinde “Haşhaşlı Lokum”un videosu var ve yapılışı çok güzel anlatılmış, bugün ben sizleri nokulun ya da lokumun :) Isparta’da yapılan diğer şekliyle yani peynirli-maydonozlusu ile tanıştırmak istiyorum :) Annem, biz küçükken her hafta sonu bu şekilde yapardı, evi mis gibi kokular sarar pişerken…:) Hepinize tavsiye ederim nokulun bu çeşidini de; hem pratiktir, hem bereketlidir, hem de çok lezzetlidir… Hafta sonu kahvaltınız için çayın yanına yapmak isterseniz tarifi Tuzlular başlığında... :)

Bu nokul yukarıda da yazdığım gibi annemin bana öğrettiği bir tarif, bugün sizlerle paylaşmak için tesadüfen seçmedim ama, bugün annemin doğum günü, buradan kendisini öpüyorum ve nice yıllara canım anneciğim diyorum :) Kendisine güzel bir pasta eşliğinde doğum günü dileklerimi göndermek isterdim ama hem şeker hastası anneciğim, hem de tuzluları daha çok sever :)) Bu arada bu hafta sonu tatlı bir telaşım daha olacak benim, neden mi? Nedeni sürpriz olsun :) Pazartesi yazarım kısmetse :) Yarın kutlanacak Hıdırellez Bayramınızı şimdiden kutluyorum :))) Hepinize iyi bir hafta sonu diliyorum, sevgilerimi gönderiyorum :)




Safran


Ziyaret etmeniz gereken ilginc bilgiler : havlu kenarlari 11 32

No comments:

Post a Comment